Varierende indtjening med Adsence - find ud af hvorfor

Har du haft din blog i et stykke tid med Adsence reklamer så har du nok bemærket, at du kan have en varierende indtjening med dine Adsence reklamer. Det kan der være flere årsager til. Det gælder om at identificere hvilke tidspunkter og dage din indtjening med Adsence er højest.

Hvornår har du den højeste indtjening med Adsence
Jeg har f.eks. bemærket, at min indtjening med Adsence er bedst hele mandag, fredag aften og hele lørdag på min blog om http://www.sanseintegration.blogspot.com/. Jeg har igennem 5 uger holdt regnskab med mine Adsence indtægter og kan se at disse dage har den bedste indtjening. Jeg har gjort mig flere overvejelser herom og kan klart opfordre dig til at prøve samme fremgangsmåde hvis du vil optimere din indtjening endnu bedre på de gode indtjeningsdage. Du bliver nødt til at holde regnskab med din indtjening via Adsence igennem flere uger - måske måneder for at få et kvalificeret grundlag til at forsøge at analysere dig frem til hvilke årsager kan være grund til, at du tjener bedre på nogle bestemte tidspunkter eller dage.

Analyser årsagerne til den svingende indtjening
Skal du optimere din indtjening med Adsence bliver du nødt til at prøve at undersøge hvilke faktorer, der kan gøre sig gældende som årsag til de dage, hvor du tjener bedst. Ved at få kendskab til disse årsager kan du bruge kendskabet til at optimere din indtjening på de dage, hvor indtjeningen er lavere.

Jeg har lagt mærke til, at min indtjening med Adsence er meget høj hele mandag og fredag aften. Jeg har korresponderet på mail med 4 af de læsere, der har fundet min blog via Google - altså via søgemaskinetrafik. 3 af disse er forældre til børn med sansemotoriske problemer, der har brug for at finde ud af noget mere om dette emne. De er alle lønmodtagere og går på arbejde hele ugen. De skrev, at de i weekenden blev tydeligt berørte og bevidste om deres børns problemer med sanseintegration fordi de var sammen med deres børn hele tiden. Derfor blev mandag brugt til at søge information for at forsøge at komme videre i håbet om at hjælpe deres børn på rette vej. Endvidere blev det beskrevet, at fredag aften ofte er et tidspunkt, hvor forældre til børn har mulighed for at søge konkret information på Nettet. Hele ugen er fuld af praktiske gøremål, så der er ikke så meget tid til at læse på Nettet og søge information.

Denne viden kan jeg bruge til at forstå de psykologiske mekanismer bag min svingende Adsence indtjening. Jeg har derfor valgt at de fleste af mine nye indlæg lægges på siden fredag og søndag aften, så der er nyt relevant læsestof til mine læsere på de tidspunkter, hvor de har mulighed for at læse på Nettet. Jeg har prøvet at se om denne viden har haft nogen effekt på min Adsence indtjening. Efter 3 uger kan jeg se, at min Adsence indtjening steg 14% ved at jeg tilpassede udgivelsen af mine blogindlæg til mine læseres muligheder for at læse på Nettet.

Gode råd og opsummering
  • Analyser hvilke dage og tidspunkter din Adsence indtjening giver bedst
  • Undersøg din læserskares læsevaner
  • Udlod en gave på din blog for at få svarprocenten i vejret
  • Tilpas din udgivelse af indlæg på de tidspunkter, hvor dine læsere læser
Ved at følge disse forholdsvis enkle råd kan du øge din Adsence indtjening endnu mere på de dage og tidspunkter, hvor din blog i forvejen har et højt indtjeningspotentiale.

Det er også vigtigt at eksperimentere Adsence reklamerne og linkenhedernes placering, farve og form på din blog. Mere herom i et senere indlæg.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...