Tjen penge på at blogge om julen på Blogger

Det er snart jul. Om en måned. For en måned siden lavede jeg siden http://www.advent-og-jul.blogspot.com/ fordi jeg vidste, at det ville skabe en masse naturligt trafik i kraft af, at der i specifikke højtider findes en langt højere søgning på bestemte søgeord på de store søgemaskiner. Derfor var jeg i god tid og oprettede allerede i september dette domænenavn.
Der er stadig en del arbejde med siden. Layotet skal have en afpudsning, men jeg har i år valgt at fokusere på indholdet - nemlig artiklerne om advent og jul. Jeg har valgt at skrive en del om de svære problematikker, der også findes i julen og jeg kan se, at der er meget trafik fra Google på netop disse artikler. Nettet bugner af sider om julehistorier, mad, julesider osv, men jeg kan se, at der klart er et marked for at skrive om det svære ved julen. Ensomhed. Sorg. Savn. Manglende økonomi og arbejdspres for familier med fuldtidsarbejde og små børn. Jeg har oprettet siden i år og allerede tjent en del penge via Adsense og bannerreklamere, men næste år vil potentialet for indtjening være langt større målt i forhold til den arbejdsindsats jeg allerede har lagt i det i år. Så har tiden, indekseringen og de mange søgeord været med til at skaffe siden en bedre placering og dermed en mere naturlig trafik.

Gode råd til dig i forhold til at tjene penge på julen.
  • Skynd dig at oprette et domæne her på Blogger
  • Begynd at skrive artikler om de aspekter ved julen, der tilhører dit fokus
  • Placer Adsense reklamer på din side
  • Husk at respektere ophavs- og copyright
  • Lad være med, i en hurtig tanke, at glemme copyright
  • Tilmeld din blog til overskrift.dk
  • Orienter dig på andre juleblogs og skriv vedkommende og pæne kommentarer med link til din egen side
Det er ikke sikkert, at du kommer til at tjene mange penge i år, men hold fokus og tænk på, at du til næste år har lagt fundamentet til en passiv indtægtskilde, der frigiver energi og tid til at lave andre projekter samtidigt med, at pengene kommer ind på din Adsense konto.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...