Lav linkbuilding til din nye blog

Jeg har blogget i flere år som en slags personlig og udvidet dagbog. Jeg havde ikke noget formål med at blogge andet end at få luftet mit eget behov for at skrive om alt mellem himmel og jord. Det er en slags "open" personlig dagbog. Jeg gjorde intet for at tilmelde mine blogge til hverken http://www.blogbot.dk/ eller http://www.overskrift.dk/ eller andre lignende tjenester. Jeg vidste heller ikke noget om betydningen af hjemmesidens placering på Google for at øge min trafik - lige indtil denne sommer, hvor mit fokus flyttede sig. NU forstod jeg jo pludselig, at jeg måske kunne tjene lidt ved at kombinere min viden og interesse indenfor mange nicheområder og der stødte jeg på begrebet "linkbuilding".


Fokus på linkbuilding
Jeg startede min blog http://www.sanseintegration.blogspot.com/ i midten af juli 2010. Det er altså mindre end 3 måneder siden. Der er mere end 3.800 hits, når man søger på ordet "sanseintegration" på Google. Det giver langt over 100 sider. Det er klart, at det er nødvendigt, at min side hurtigt kravler op af disse sider, hvis jeg skal skaffe noget trafik til min side, som er unik indenfor sit nicheområde ved, at der er mange fagligt kvalificerede artikler og personlige beretninger om min søns eget forløb indenfor emnet.

På mindre end 3 måneder er min hjemmeside kommet op på side 2, hvor den placerer sig både øverst og i midten på side 2. Det er et ganske tilfredsstillende resultat for mig på mindre end 3 måneder. Jeg ved, at tiden og flere fagligt gode artikler samt linkbuilding vil hjælpe siden til at få en endnu bedre placering.

Hvordan skaber du linkbuilding til din blog
Tilmeld dig relevante nyhedsgrupper, hjemmesider, blogs eller andre tjenester, der har samme emnebaserede vinkel som dit eget nicheområde. Skriv gode og vedkommende kommentarer på siderne og efterlad et link til din egen side. Læs og bliv klogere på gode sider om at tjene penge på nettet på http://www.netpenge.info/ og andre lignende hjemmesider. Husk, at dine kommentarer skal være respektfulde og gerne virke interesseret i modpartens blog/hjemmeside om emnet. Effekten viser sig hurtigt, hvis du vælger at gøre dette til en fast og kontinuerlig del af dit arbejde med at bygge din side op. Jeg gør det 2-4 gange om ugen. Tidsforbruget er minimalt og effekten er nødvendig for at skaffe dig gode referende links som Google læser og bruger i indekseringen af din sides placering på nettet. Jeg ved ikke helt hvordan det virker, men har også valgt at sætte fokus på, at det virker.

Tilmelding til linkkataloger.
Jeg har brugt lidt tid på at få min side optaget i forskellige linkkataloger. Der er rigtigt mange af dem og de kloge SEO-eksperter har stærkt divergerende holdninger til om det virker eller ej. Jeg kan dog se, at mine tilmeldinger har skaffer mig løbende trafik til siden. Som det eneste sted på nettet kan du få en samlet oversigt over alle danske og udenlandske linkkataloger samt deres Google Rank på www. linkkataloger.dk. Det er nemt, overskueligt og interessant at læse på og orientere sig på siden. Du kan lave dig en brugerident på siden, der er genial til at skabe sig et overblik over mange linkkataloger du har tilmeldt din side på. Jeg arbejder koncentreret om http://www.sanseintegration.blogspot.dk/ i øjeblikket, men har planer om at bygge 10-15 blogs mere om specielle nicheområder. Efterhånden som antallet af mine blogs stiger er det nødvendigt at have et overblik over hvor og hvornår jeg har tilmeldt mine blogs til forskellige linkkataloger. Derfor er det en rigtig god idé for dig der er nybegynder at oprette en brugerident så du løbende kan holde øje med, hvor du har tilmeldt dine blogs til.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...