Optimer Adsence på Blogger

Vil du gerne bruge din tid på det, du er god til - nemlig at skrive blogs og gode indlæg? Gider du heller ikke bruge alverdens tid på at læse mange sider om HTML-programmering og andre "kedelige" emner? Vi kommer ikke ikke udenom, at det er nødvendigt at få en smule basal viden om hvordan du finder og sætter en hjemmeside op, når du ønsker at bruge din viden til at tjene penge via Affiliatepartners og Adsence.
Når det så er sagt  - så er det faktisk muligt at komme i gang med at tjene penge via Adsence uden at kunne programmere i HTML.

Lav ikke din blog på smartlog, hvis du vil tjene penge med Adsence
Jeg havde i sin tid lavet et par blogge på http://www.smartlog.dk/ og havde dengang søgt om at få aktiveret min account hos Adsence/Google til disse blogge. Jeg fik hurtigt min tilladelse til at vise Googles annoncer på mit allerførste websted http://www.mettesblog.smartlog.dk/ På daværende tidspunkt vidste jeg ikke, at det optimerer din klikrate gevaldigt, når du har en streamer allerøverst med farver, der falder naturligt ind i dit websites farver. Derfor placerede jeg Googles annoncer ude i siden. Det kan ikke lade sig gøre rent teknisk at placere en Google reklame i toppen af eventuel blog på www.smartlog.dk. med mindre du kan en masse programmering i forvejen. Og det kan simpelthen ikke betale sig, når bl.a. Blogger tilbyder højt kvalificerede og gode løsninger. Desuden er der ingen kontakt til webmaster på smartlog, der ejes af Fyns Medier.

Leg med Adsence på Blogger
Når du har fået din tilladelse til at vise Googles annoncer på din blog kan du gå i gang med at eksperimentere med hvor indtjeningen er bedst. Jeg vil anbefale dig at surfe lidt rundt og læs lidt om hvilke erfaringer andre kloge mennesker har gjort sig i forhold til hvordan Adsence optimeres bedst i forhold til placering. I starten gjorde jeg den fejl, at jeg brugte alle mine muligheder i henhold til Googles regler om at vise 3 annonce- og 3 linkenheder på alle mine sider. Det var en stor fejl, da det ikke virkede efter hensigten. Det så grimt ud og virkede overvældende. Det betød også noget meget afgørende - Google optimerer ikke så effektivt de dyrere annoncer, da der er mange muligheder for at vise reklamer, når både annoncer- og linkenheder vises.

Placering af Adsence på Blogger
Når du via fanen "Tjen penge" skal placere reklamerne første gang vil jeg anbefale dig at starte med max. 3 annoncerenheder. Du kan placere en streamer i toppen, en streamer i højre side og en endelig en streamer over eller under dit blogindlæg. Det kan virke forskelligt og mit råd vil være at prøve dig frem. Lad en bestemt sammensætning af annoncer forblive samme sted i 1-2 måneder og noter dig resultatet i forhold til Adsence. Prøv så andre konstellationer i 1-2 måneder. Når du har prøvet 3-5 forskellige sammensætninger af både linkenheder og annoncer vil du have fundet den model, der ser ud til at give dig den bedste indtjeningsmodel for den indeværende periode, men HUSK altid der skal ske fornyelse og inspiration i forhold til placering af dine Adsence enheder - alt efter udviklingen af din blog.

Hvad virker bedst?
Personligt har jeg erfaret, at den bedste sammensætning for mine nuværende blogs er placering af 3 annonceenheder som du ser dem placeret på denne blog. Denne blog er, i skrivende stund, ret ny. Derfor holder jeg løbende øje med indtjeningen på bloggen og vil lade mine resultater indgå i vurderingen af om der skal ske ændringer løbende. Det samme skal du være åben overfor.

Fordelene ved Adsence på Blogger
På godt og ondt er Blogger ejet af Google. Det vil sige, at der er mulighed for kontakt til webmaster. Du skal ikke forholde dig til programmering og den tekniske side af sagen, hvis du - som jeg - hellere vil bruge din tid på det, du er god til. Du skal ikke selv lave undersøgelse for eventuel virusangreb. Der sker konstant og løbende udvikling af de mangfoldige tekniske muligheder som er meget nemme at betjene via Bloggers panel. Måske vil jeg gå online med egne domæner efterhånden som jeg bliver dygtigere til den tekniske side af slagsen. Indtil nu er jeg en tro kunde hos Blogger.

Så kom bare i gang med at reservere domænenavne og bestem din blogs udseende i en fart. Så er du klar til at indtage Nettet med dine skriblerier.

God fornøjelse.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...