Mange artikeldatabaser er de-indekseret i Google

Er du i gang med at lave linkbuilding til din nye blog? Måske har du også stødt på flere gode råd om at tilmelde dine sider til artikeldatabaser? Det gjorde jeg i sensommeren, da jeg ville skaffe links til min nye blog om sanseintegration hos børn (http://www.sanseintegration.blogspot.com/) . Jeg brugte flere timer på at læse om hvilke artikeldataser man skulle bruge og hvilke, der var knapt så gode.
Det var næsten spildt arbejde! Jeg indsendte 2 artikler til http://www.gratisartikler.com/ i starten af september 2010. Jeg tænkte ikke videre over det indtil slutningen af september 2010, hvor jeg ville tjekke "status" på mine artikler. Skræk og ve! Jeg kunne ikke finde det direkte link ved at skrive http://www.gratisartikler.com/ på Google. Det var væk. Der var kun sider med eksterne links.

Jeg faldt derfor over en artikel http://www.antphilosophy.com/liste-taget-ned/, der forklarede hvad der var sket. Mange af de danske artikeldatabaser var taget af Google af forskellige årsager, som du kan læse om i indlægget.

Det gav stof til eftertanke. I sær for en nybegynder som jeg ud i SEO. Man er lidt på herrens mark, når man starter ud i at bygge link. Det er kun muligt at lytte til gode råd fra pålidelige kilder og gøre sig egne erfaringer.

Derfor har jeg nu ændret min strategi en anelse. Jeg vælger at vente med at indsende flere relevante artikler indtil jeg ser hvordan fremtiden bliver for de artikeldatabaser, som Google så sig "sure" på. Hvis de kommer tilbage i Googles indeks efter en større oprydning vil jeg klart overveje den form for linkbuilding igen, men kun som en del af et varieret spekter.

Jeg satser på artikler af kvalitet, hvilket også er et godt råd i SEO. Gode faglige artikler, der langsomt vil blive indekseret på baggrund af godt indhold og relevante søgeord. Tiden vil arbejde for sagen sammen med et løbende udbud af relevante artikler. Jeg vil give dig det gode råd. Sats på det samme, hvis dit mål om at tjene penge på nettet ligner mit i forhold til blogging.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...