Skaf relevant trafik til dit nicheområde

Jeg er i fuld gang med at opbygge min blog http://www.sanseintegration.blogspot.com/ og har i den forbindelse læst en del om vigtigheden af at skaffe relevant trafik til min side. I mit tilfælde vil det sige forældre, pædagoger, lærere, læger, ergoterapeuter eller andre fagfolk, der har interesse for emnet sanseintegration og de dertilhørende søgeord som motorik, sansemotorik, træning, Serviceloven, behandling, selvværd, motivation, indlæring, samsynsproblemer, særligt sensitive børn, sprog og flere andre relevante søgeord, der relaterer sig til emnet. Jeg har derfor googlet ordet "sanseintegration, samsynsproblemer og særligt sensitive børn" som er det centrale ord for min blogs navn. Jeg har googlet ordene seperat og lagt venlige, vedkommende og gode kommentarer med henvisning til min egen side i de første 10 hits på side 1, hvor det var muligt. Jeg har via "status" feltet i Bloggers administrationspanel set, at det virker! Der kommer en del relevant trafik via denne form for linking.


Hvad er relevant trafik?
Relevant trafik er læsere med interesse for dit nicheområde. Har du lavet nogle interessante artikler inden du går i gang med at skaffe trafik til siden har du gjort dit forarbejde godt. Jeg har tilmeldt mig 2 relevante debatfora, hvor der er andre med den samme interesse for emnerne som jeg selv. Jeg har oprettet mig som bruger og da jeg har god viden og interesse for området har jeg læst med, kommenteret og har givet gode råd, hvor det var relevant. Det er vigtigt at du ikke bare efterlader en masse kommentarer med henvisning til din side, da det kan virke særdeles irriterende og du risikerer at opnå den modsatte effekt af, hvad du ønsker dig - nemlig god og positiv opmærksomhed omkring dit emne. Dine kommentarer skal være båret af oprigtig interesse for modparten. Hvis ikke, så er det bedre at holde sig væk indtil der kommer et indlæg om et emne, der virkelig interesserer dig.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...